Jak przygotować skuteczną reklamę
Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce. Jednak my jesteśmy wzrokowcami i lubimy ładne rzeczy. To stwierdzenie z pewnością można odnieść do każdej kategorii życia. Dobrze wiedzą to twórcy reklam, którzy starają się przyciągnąć uwagę klientów ładną oprawą. Zewsząd krzyczą do nas tablice reklamowe i szyldy. Jednak tylko część z nich pozostaje nam w pamięci. Co sprawia, że na jedne zwracamy uwagę a na inne nie? Jak przygotować dobrą reklamę? Oto krótki poradnik.
Chwytliwe hasło
Są takie kampanie reklamowe, których hasła na długo pozostają w pamięci. Jedne są po prostu zabawne, inne z nutką ironii, a jeszcze inne bardziej życiowe. Dobre hasło to podstawa owocnej kampanii.
Mocne, ale wyważone kolory
Ważna jest też kolorystyka reklam. Dobrze, gdy używane są w niej mocne kolory, ale nie warto przesadzać z ich intensywnością. Oczywiście, początkowo im bardziej rażące odcienie tym szybciej zwraca się na nie uwagę, ale równie szybko mogą zacząć męczyć i zamiast zachęcać do produktu to zniechęcą.
Przemyślane rozmieszczenie
To oczywiste, że chcemy, żeby poinformować o danym produkcie jak największą ilość osób. Jednak umieszczanie reklamy w każdym możliwym miejscu sprawia, że mamy dość patrzenia na niego na każdym kroku i nawet jeśli nas zainteresuje to rezygnujemy z zakupu. Istotne jest więc wyważenie i rozsądne rozmieszczanie reklam. Jako pozytywny przykład można podać jeden z hipermarketów w Krakowie, którego reklamy o aktualnej promocji pojawiają się na każdej drodze dojazdowej, jednak nie co kawałek. Dzięki temu jadąc do tego sklepu można się zorientować co jest obecnie polecane w dobrej cenie, a jednocześnie nie ma się uczucia przesytu reklamą.
Jakość reklamy
Przygotowanie tablic reklamowych czy szyldów najlepiej zlecić profesjonalnej firmie mającej doświadczenie w tym temacie. Dzięki temu mamy pewność, że wykonana tablica czy szyld będzie wysokiej jakości i np. nie wyblaknie na słońcu. Ponadto taka firma może zaproponować kompleksową usługę zawierającą nie tylko wykonanie tablicy reklamowej czy szyldu, ale też różne działania reklamowe.
Co sprawia, że Wy zwracacie uwagę na daną reklamę? A może wcale nie dajecie się namówić na zakup jakiegoś produktu za sprawą reklamy?
od razu przypomina mi się OJCIEC PRAĆ :) reklama dźwignią handlu
OdpowiedzUsuńSwietne porady, reklama to podstawa w biznesie ;)
OdpowiedzUsuń