3 elementy, o których musisz pamiętać tworząc sklep internetowy
Estetyczna szata graficzna
Nie wiem jak Wy, ale ja zawsze chętniej robię zakupy w sklepach internetowych, które wyglądają... starannie. Ładna szata graficzna, estetyczne grafiki, czytelne czcionki. To elementy, które składają się na pierwsze wrażenie o danym sklepie. Ktoś mógłby powiedzieć, że najważniejszy jest asortyment sklepu. I to fakt, ale... znam kilka sklepów internetowych, tak brzydko wyglądających, że towar w nich dostępny wydaje się przez to mniej atrakcyjny. Jeśli zupełnie nie zna się danego sklepu i trafi do niego przypadkiem, to prędzej zrobi się w nim zakupy, gdy jednak jest przyjazny dla oka.
Wersja mobilna lub responsywna
Coraz częściej zakupy online robimy korzystając z urządzeń mobilnych. Dlatego też niezwykle ważne jest, aby również prowadzony przez nas sklep internetowy posiadał wersję mobilną lub jeszcze lepiej responsywną. Dzięki temu będzie można z łatwością przeglądać go na mniejszych ekranach. Wciąż sporo sklepów internetowych nie ma lub ma niedopracowane wersje mobilne / responsywne, przez co często tracą potencjalnych klientów, bo zamówienie czegoś przy użyciu telefonu graniczy z cudem.
Dostosowanie pod wyszukiwarki internetowe
Tworząc sklep internetowy trzeba pamiętać, że podobnie jak inne strony internetowe wymaga optymalizacji SEO. Inaczej zginie nam w czeluściach wyszukiwarek, przez co trudniej będzie dotrzeć do nowych klientów poszukujących produktów lub usług przez nas oferowanych. Jeśli nie ma się wiedzy w temacie optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, to warto zlecić tworzenie sklepów internetowych profesjonalnej firmie. Dzięki temu mamy pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
Ważne porady :)
OdpowiedzUsuńPomocny post
OdpowiedzUsuńSzata graficzna ma ogromne znaczenie - ogólnie w internecie. Gdy sklep czy blog wygląda źle, nie będę na niego wracać :)
OdpowiedzUsuń