Etykiety samoprzylepne - które wybrać?

Nawet najlepszy produkt wymaga odpowiedniej oprawy. W dobie konsumpcjonizmu często kupujemy oczami. Dlatego też tak ważna jest estetyka produktu. Przyjemna w odbiorze szata graficzna potrafi przyczynić się do znacznego zwiększenia sprzedaży danej rzeczy. Na rynku mamy do wyboru różne rodzaje etykiet. Na jakie się zdecydować? Które są najlepsze? O tym w dzisiejszym wpisie.

 

Etykiety papierowe

Najprostsze są etykiety samoprzylepne papierowe. Cenowo wychodzą najtaniej, a ich bazą jest zwykle biały papier. Sprawdzą się przede wszystkim na produktach, które nie są narażone na działanie wody lub tłuszczu. Pod wpływem czynników zewnętrznych, takich jak wspomniane wyżej, nadruk może ulec rozmazaniu. Jednak wiele firm decyduje się na tego typu etykiety ze względu na stosunkowo niski koszt produkcji.


Etykiety laminowane

Kolejny typ stanowią etykiety laminowane. Te mogą mieć wykończenie matowe, błyszczące lub mieszane. To najbardziej popularny rodzaj etykiet posiadający wielu zwolenników. Etykiety laminowane spisują się doskonale do zastosowania w szerokiej gamie produktów i są powszechnie stosowane. Charakteryzuje je dobra odporność na działanie wody czy tłuszczu. Dużym atutem tego typu etykiet jest możliwość zastosowania jednocześnie efektu matu i błysku (np. matowe tło etykiety i błyszczące napisy). Pozwala to na uzyskanie jeszcze ciekawszej w odbiorze szaty graficznej produktu.


Etykiety na folii

Chcąc uzyskać etykiety o parametrach najbardziej odpornych na czynniki zewnętrzne warto zdecydować się na etykiety foliowe samoprzylepne. Ten typ rewelacyjnie sprawdzi się przy bardziej wymagających produktach narażonych na zatłuszczenie lub zalanie. Niewątpliwą zaletą etykiet foliowych jest możliwość zastosowania transparentnego lub półtransparentnego tła. W etykietach na folii często stosowany jest też mocniejszy klej (kauczukowy zamiast akrylowego), który dodatkowo wzmacnia ich trwałość po naklejeniu.



Komentarze

Zapoznaj się z Polityką prywatności.